عمل لیفت شکم، کلینیک ملورین، مراقبت‌ بعد از عمل ابدومینوپلاستی

عمل لیفت شکم

عمل لیفت شکم یک راهکار پزشکی، برای حذف چربی شکمی است.

چربی‌هایی که در بدن ذخیره می‌شوند اغلب در زیر پوست تجمع پیدا می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را مشاهده نمایید؛ اما مابقی چربی‌ها در داخل بدن و در اطراف اندام احشایی تجمع پیدا می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود در قسمت‌هایی مانند شکم تجمع چربی سبب بزرگ دیده شدن و گاهی آویزان شدن شکم گردد. همچنین بعد از گذراندن مراحلی مانند زایمان یا رعایت یک رژیم سخت، قسمتی از پوست شکم به دلیل بزرگ شدن و سپس کوچک شدن، حالت آویزان پیدا می‌کند. این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که شکم بعد از کوچک شدن یا از دست دادن چربی فرصت جمع کردن خود را پیدا نمی‌کند و به شکل آویزان باقی می‌ماند. این روزها یکی از راه‌کارهایی که برخی از پزشکان برای حذف چربی شکمی یا جمع کردن شکم انجام می‌دهند انجام عمل لیفت شکم به‌حساب می‌آید.

این راه‌کار پزشکی که این روزها طرفداران بسیاری پیدا نموده است، یک شیوه تهاجمی به‌شمار می‌آید که برخی برای رسیدن به سایز دلخواه به سراغ آن می‌روند. همکاران ما در کلینیک زیبایی ملورین قصد دارند در این مطلب نکات مهم و قابل توجهی که در این جراحی وجود دارد را به اطلاع شما برسانند. پس اگر قصد انجام این عمل را دارید، بهتر است تا پایان مطلب ما را همراهی بفرمایید.

عمل ابدومینوپلاستی، کلینیک ملورین، لیفت شکم

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی لیفت شکم هستند؟

تجمع چربی‌های شکمی می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، به‌عنوان مثال بانوان در اثر بارداری شکم بزرگی پیدا می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود چربی‌های بسیاری در این قسمت رسوب کند و درنهایت با پوستی شل همراه با چربی فراوان روبه‌رو گردند. همچنین ممکن است برخی آقایان به دلیل داشتن رژیم غذایی نامناسب یا پیروی از رژیم‌های کاهش وزن غیراصولی ظاهر نامناسبی در ناحیه شکم پیدا کنند. جراحی لیفت شکم بریا این افراد که شکم بزرگ و پر از چربی دارند می‌تواند راه‌حل مناسب و امیدوارکننده‌ای به‌شمار آید. به‌طورکلی پزشکان متخصص عمل لیفت شکم را به افراد زیر توصیه می‌کنند:

  • بیمارانی که براثر کاهش وزن بسیار زیاد دچار افتادگی یا شل شدگی پوست شکم شده باشند و با انجام ورزش نیز موفق به جمع کردن پوست خود نشده‌اند.
  • افرادی که عضلات شکمی شل و افتاده‌ای دارند.
  • افرادی که در اثر زایمان شکم افتاده‌ای پیدا کرده باشند.
  • بانوانی که قصد بارداری مجدد نداشته باشند.

چه کسانی نمی‌توانند تحت جراحی لیفت شکم قرار گیرند؟

جراحی لیفت شکم به‌عنوان یک عمل تهاجمی به برخی از افراد توصیه نمی‌شود، ازجمله کسانی که بهتر است تحت این عمل قرار نگیرند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسانی که شاخص توده بدنی (BMI) بالای 33 داشته باشند.
  • بیمارانی که دیابت کنترل نشده داشته باشند و متخصص غدد اجازه انجام عمل جراحی را به آن‌ها نداده باشد.
  • بیماران مبتلا به مشکلات قلبی، درصورتی که متخصص قلب و عروق پس از بررسی وضعیت سلامت آن‌ها اجازه انجام این عمل را ندهند.
  • افرادی که قصد دارند در سال‌های آینده باردار شوند.
  • بیمارانی که مشکل تیروئید دارند و tsh، t3 و t4 آن‌ها در حد نرمال نباشد نیز باید ابتدا تحت درمان متخصص غدد قرار گیرند و سپس برای جراحی لیفت شکم اقدام نمایند.
  • بیماران مبتلا به کم‌خونی نیز قبل از انجام این عمل ابتدا باید سطح هموگلوبین خون خود را با مصرف دارو به عدد 5/11 برسانند.

آیا عمل جراحی لیفت شکم خطرناک است؟

 هر عمل جراحی خطرات و عوارض خود را دارد؛ در عمل لیفت شکم نیز ممکن است خطراتی سلامت بیمار را تهدید نماید. با اینکه این جراحی یکی از مطمئن‌ترین شیوه‌ها جهت ازبین بردن چربی‌های شکمی است، اما با ریسک زیاد و خطرات نسبتاً بالایی همراه است. از مهمترین خطرات این عمل، رخ دادن آمبولی با ورود چربی‌های سفت شده به خون به‌شمار می‌آید. همچنین ممکن است قداری از همین چربی‌ها به سمت مغز یا قلب حرکت کند و زمینه را برای سکته در فرد بیمار فراهم نماید. به‌همین علت اغلب متخصصین توصیه می‌کنند جراحی لیفت شکم به‌عنوان آخرین شیوه و راه‌حل برای کاهش وزن درنظر گرفته شود. انجام این راه‌کار مؤثر برای بیمارانی که چربی زیادی در ناحیه شکم دارند توصیه می‌شود. بنابراین اگر شما نیز کاندیدای این جراحی هستید می‌توانید با مشورت با یک پزشک متخصص مقدمات لازم جهت این جراحی را انجام دهید.

دکتر فواد افتخارزاده متخصص جراحی عمومی، یکی از ماهرترین متخصصینی هستند که شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره و انجام عمل لیفت شکم به ایشان مراجعه نمایید. این متخصص حاذق تمام مراحل جراحی را با کوچکترین خطر و عوارض انجام می‌دهند.

مراقبت‌های لازم بعد از جراحی لیفت شکم

جراحی لیفت شکم مانند دیگر جراحی‌ها نیاز به مراقبت‌هایی خاص دارد؛ اگر قصد انجام این عمل را دارید ه موارد زیر توجه نمایید تا بعد از پروسه جراحی بتوانید سریع‌تر سلامت خود را به‌دست آورید:

  • رعایت رژیم غذایی مناسب: و استفاده از مواد غذایی حاوی فیبر برای جلوگیری از یبوست، چراکه یبوست می‌تواند به بخش‌های مختلف بدن ازجمله شکم فشار وارد آورد.
  • خوابیدن به‌شکا طاق باز برای جلوگیری از فشار به شکم و محل بخیه‌ها.
  • عدم استفاده از انواع داروهای ضدانعقاد خون مانند آسپرین، هپارین و وارفارین تا دو هفته.

کلام آخر

زیبایی ظاهر و تناسب اندام یکی از ویژگی‌هایی است که همه ما انسان‌ها به آن اهمیت می‌دهیم. اما متأسفانه افرادی هستند که به دلایل مختلف ازطریق شیوه‌هایی مانند رعایت رژیم و انجام تمرین‌های ورزشی به سایز و وزن ایده‌آل خود نمی‌رسند. عمل لیفت شکم یکی از راه‌حل‌هایی است که این افراد برای رسیدن به آرزوی خود می‌توانند انجام دهند. ما در این مطلب تلاش کردیم تا نکات مهم و قابل‌توجهی که این شیوه کارآمد دارد را با شما درمیان بگذاریم. اگر فکر می‌کنید کاندیدای مناسبی برای انجام این عمل جراحی هستید می‌توانید هم‌اکنون با تعیین وقت ازطریق کلینیک زیبایی ملورین اولین قدم را برای رسیدن به اندامی زیبا بردارید.

دکتر افتخارزاده متخصص جراحی عمومی در این کلینیک، بعد از معاینه و بررسی وضعیت سلامت شما میزان شانس شما را برای موفقیت و رسیدن به وزن و سایز ایده‌آل مشخص می‌نماید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *