مراقبت عمل لیفت شکم، هزینه عمل لیپوماتیک، متخصص ابدومینوپلاستی

مراقبت عمل لیفت شکم

مراقبت عمل لیفت شکم چیست؟ و چگونه باید انجام شود؟

در هر عمل جراحی انجام اقدامات قبل از عمل و رعایت مراقبت‌های بعد از آن، نکات مهمی است که باید توسط بیمار درنظر گرفته شود.

عمل ابدومینوپلاستی و عمل لیفت شکم ازجمله عمل‌های جراحی به‌شمار می‌آیند که برخی از افراد برای داشتن یک شکم تخت و اندامی زیبا انجام می‌دهند. در این شیوه نوین زیبایی، پزشک متخصص، چربی‌های اضافه شکم و پهلوها را تخلیه و پوست‌های افتاده ناحیه شکم را حذف می‌کند. این عمل‌های زیبایی، از جراحی‌های تهاجمی به‌حساب می‌آیند به‌همین علت بیماران باید از نکات مراقبتی بعد از عمل اطلاع داشته باشند تا روند بهبودی را بهتر طی نمایند و به نتایج مطلوبی دست‌یابند.

در همین راستا همکاران ما در کلینیک زیبایی ملورین قصد دارند در این مطلب نکات مهمی درخصوص مراقبت عمل لیفت شکم برای شما بیان نمایند. پس اگر قصد دارید از این شیوه جراحی برای رسیدن به اندام زیبا استفاده کنید تا پایان مطلب همراه ما باشید.  

 

ابدومینوپلاستی، لیفت شکم، عوارض عمل لیفت شکم، هزینه عمل لیفت شکم

چرا انجام مراقبت‌های بعد از جراحی اهمیت دارد؟

بعد از هر عمل جراحی، بدن فرصتی لازم دارد تا محل آسیب‌دیده را ترمیم کند و خود را با تغییرات جدید سازگار نماید. در این شرایط برای ایجاد سازگاری، بدن باید فعالیت بیشتری داشته باشد، پس انرژی بسیار بالایی را ازدست می‌دهد. بنابراین بیمارانی که تحت هر عمل جراحی قرار می‌گیرند باید با شرایط دوران نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل آشنا باشند تا روند بهبودی را با چالش کمتری سپری نمایند. در جراحی‌ لیفت شکم یا جراحی تامی تاک نیز به دلیل ایجاد برش‌های متعدد جهت تخلیه چربی‌ها، بیمار باید از نحوه مراقبت بعد از عمل آگاهی داشته باشد تا بتواند سلامتی خود را سریع‌تر به‌دست آورد.

اگر شما نیز قصد انجام این اعمال جراحی را دارید می‌توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی ملورین، در جلسه ابتدایی و معاینه اولیه‌ای که توسط متخصصین مجموعه مانند جناب آقای دکتر فؤاد افتخارزاده انجام می‌شود، علاوه‌بر اطلاع از پروسه جراحی و هزینه عمل لیفت شکم از مراقبت‌های بعد از عمل مطلع شوید تا نتایج بهتری از عمل به‌دست آورید.  

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت شکم

مراقبت عمل لیغت شکم همان راه‌کارهایی است که به بیمار کمک می‌کند تا دوران نقاهت و بهبودی را کامل طی نماید و سریع‌تر به زندگی عادی برگردد. این مراقبت‌ها شامل رعایت بهداشت فردی، نوع خوابیدن، شیوه راه رفتن، رژیم غذایی، پوشیدن گن مخصوص و… می‌شود. عدم توجه به این نکات مراقبتی می‌تواند دلیلی باشد تا عوارض خطرناکی سلامت بیمار را تهدید نماید. برای به حداقل رساندن مشکلات و ناراحتی‌های پس‌از عمل به نکات مراقبتی زیر توجه نمایید تا بعد از انجام عمل ابدومینوپلاستی و جراحی لیفت شکم سریع‌تر سلامت خود را بازیابی نمایید.

  • مصرف داروهای تجویز شده مانند آنتی‌بیوتیک در زمان مناسب و استفاده از مسکن جهت تسکین درد در محل جراحی.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب که سرشار از مایعات، فیبر کافی، انواع ویتامین‌ها و پروتئین باشد.
  • پوشیدن گن‌های طبی تا حدود 8 الی 10 هفته.
  • انجام پیاده‌روی روزانه، این فعالیت علاوه‌بر جلوگیری از لخته شدن خون و ایجاد آمبولی به بیمار کمک می‌کند تا سریع‌تر دوران نقاهت خود را بگذراند.
  • انجام ورزش های هوازی تا دوماه و انجام حرکات سنگین و ورزش‌های سنگین تا سه ماه بعد عمل توصیه نمی‌شود. بعد از سه ما بعد از معاینه و درصورت مساعد بودن شرایط بالینی، بیمار می‌تواند انجام فعالیت‌های ورزشی خود را آغاز نماید.
  • عدم انجام فعالیت‌های سنگین.
  • جلوگیری از کشیده شدن پوست ناحیه جراحی شده با داشتن حالت خمیده در زمان خوابیدن یا پیاده‌روی.
  • عدم استحمام تا بعد از کشیدن درن‌ها توصیه نمی‌شود.
  • تمیز و خشک نگهداشتن محل زخم.
  • عدم استفاده از الکل برای تمیز کردن محل زخم، چراکه روند بهبودی زخم را کند می‌کند.
  • استفاده از آب گرم و صابون جهت شستشوی محل زخم بعد از کشیدن درن‌ها.
  • ترشح خون‌آبه در روزهای بعد از جراحی طبیعی است، اما درصورت خونریزی شدید حتماً به پزشک متخصص مراجعه نمایید. خونریزی بیش‌از اندازه و شدید از عوارض عمل ابدومینوپلاستی به‌حساب می‌آید، بنابراین باید مورد اهمیت قرار گیرد.
  • عدم مصرف نمک و نوشابه‌های گازدار، چراکه سبب تورم و نفخ شکم می‌گردد.

  چه اقداماتی به بهبودی سریع بیمار بعد از عمل ابدومینوپلاستی کمک می‌کند؟

جراحی لیفت شکم و تامی تاک ازجمله عمل‌های جراحی تهاجمی هستند که بعد از آن بیمار درد شدیدی را تجربه می‌کند. از نظر پزشکان متخصص ازجمله جناب آقای دکتر فواد افتخارزاده برای دوران ریکاوری و برگشتن بدن به حالت طبیعی و نرمال انجام برخی اقدامات می‌تواند مفید و مؤثر باشد. برای آنکه درد و عوارض عمل ابدومینوپلاستی کاهش یابد و فرد بیمار روند بهبودی خود را سریع‌تر طی نماید بهتر است راه‌کارهای زیر را مورد توجه قرار دهد:

  • مصرف آب آشامیدنی و دیگر مایعات به بافت‌های بدن کمک می‌کند تا سریع‌تر ترمیم شوند.
  • مصرف مواد پروتئینی مانند گوشت، حبوبات، سفیده تخم‌مرغ، محصولات لبنی و ماهی.
  • مصرف انواع ویتامین‌ها ازجمله ویتامی‌های A و C و همچنین ویتامین‌هایی که منجر به کاهش ورم بعد از عمل می‌شوند.
  • مصرف زینک برای تسریع در روند ساخت سلول‌های جدید نیز باید مورد توجه قرار گیرد. این ماده مغذی در محصولاتی مانند غلات، آجیل‌ها و انواع گوشت‌ها وجود دارد.
  • علاوه بر همه این‌ها کلینیک زیبایی ملیورین از روز بعد از عمل برای بیماران خدمات پرستار داخل منزل جهت ماساژ و تعویض پانسمان را ارائه می‌دهد.

کلام آخر

جراحی تامی تاک و عمل لیفت شکم ازجمله بهترین و سریع‌ترین راه‌کارهای است که افراد می‌توانند جهت رسیدن به اندامی زیبا انتخاب کنند. اگر قصد انجام این جراحی‌ها را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی درخصوص تکنیک جراحی، عوارض بعد از آن، مراقبت‌ها و هزینه عمل لیفت شکم اطلاعات کاملی کسب نمایید. شما می‌توانید برای دست‌یابی به این هدف در کلینیک زیبایی ملورین توسط متخصصین باتجربه‌ای مانند جناب دکتر افتخارزاده مورد بررسی قرارگیرید. متخصص بعد از معاینه شما تکنیک جراحی، مراقبت‌ عمل لیفت شکم و تمام ابهامات شما در این زمینه را روشن خواهد کرد. جهت رسیدن به اندامی زیبا و شکمی تخت همین امروز اولین قدم را بردارید و جهت تعیین وقت مشاوره با کلینیک ما تماس حاصل فرمایید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *