پیکر تراشی، هزینه عمل پیکر تراشی، نکات مهم پیکر تراشی، متخصص پیکر تراشی در الهیه، بهترین جراح پیکرتراشی، بهترین متخصص پیکر تراشی - شمال تهران

عوارض پیکرتراشی

عوارض پیکر تراشی را حتما قبل از تصمیم نهایی بررسی کنید تا دوران نقاهت بهتری داشته باشید.

پیکر تراشی یا کانتورینگ بدن، شیوه‌ای نوین و تهاجمی است که توسط آن متخصص و جراح لاستیک می‌تواند فرم بدن را به حالتی زیبا درآورد. پزشک متخصص می‌تواند در این پروسه جراحی پوست‌های شل را ازبین ببرد، چربی‌های اضافه را حذف کند و شکل ناحیه مشخصی از بدن را تغییر دهد.

درحقیقت کانتورینگ فرم نواحی از بدن مانند کمر، پهلوها، باسن، گردن و چانه، ران، بازوها و شکم را می‌تواند به شکل زیبایی درمی‌آید. این

شیوه نیز مانند دیگر فرآیندهای جراحی مانند عمل لیفت شکم و عمل ابدومینوپلاستی مزیت‌های فراوانی دارد و البته در برخی مواقع با عوارضی نیز روبه‌رو می‌گردد. همکاران ما در کلینیک زیبایی ملورین در این مطلب قصد دارند درخصوص عوارض پیکر تراشی مطالب مفیدی به شما ارائه دهند، پس لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

 پیکرتراشی

انواع جراحی‌های پیکرتراشی

چربی‌های اضافه، پوست شل و عضلات بدفرم در هر فرد با دیگری تفاوت دارد، بنابراین نوع جراحی پیکرتراشی باید باتوجه به شرایط بدنی بیمار، شاخص توده بدنی او و میزان پوست و عضلات شل شده انتخاب گردد. اغلب متخصصین این رشته در یک جلسه معاینه بدن بیمار را بررسی می‌نمایند و باتوجه به نکات گفته شده شیوه جراحی و خروج چربی‌ها را برای بیمار مشخص می‌کنند. شما نیز اگر قصد انتخاب این شیوه نوین را برای رسیدن به اندام زیبا دارید می‌توانید با تعیین وقت قبلی از کلینیک زیبایی ملورین توسط یکی از متخصصین ازجمله جناب آقای دکتر افتخارزاده مورد بررسی و معاینه قرار گیرید. در این جلسه علاوه‌بر شیوه جراحی، آمادگی‌های قبل از عمل، وضعیت دوران نقاهت و هزینه عمل پیکرتراشی مشخص خواهد شد.

به‌طورکلی جراحی کانتورینگ در هر ناحیه از بدن به شیوه‌های زیر انجام می‌گیرد:

  • لیفت پایین تنه: در این شیوه پوست‌های اضافه ناحیه شکم، پهلوها، ران و باسن حذف می‌شوند و سلولیت‌های زیرپوستی برطرف می‌گردند.
  • لیفت ران‌ها: در این شیوه جراح در ران‌ها یا ناحیه کشاله خارجی پوست و چربی‌های اضافه را خارج می‌نماید.
  • لیفت باسن: جراح با برش‌های ریزی در اطراف پهلوها و بالای باسن، پوست و چربی‌های اضافه را برداشته و نواحی آسیب‌دیده را بخیه می‌زند.
  • لیفت بازو: بازوهای شل و بدفرم در این پروسه جراحی تا آرنج برش می‌خورند و سپس چربی‌ها و پوست‌های اضافه حذف و عضلات توسط بخیه ترمیم می‌گردند.
  • لیفت سینه: این جراحی به این ترتیب انجام می‌گردد که جراح از نوک سینه به سمت پایین برش‌های ریزی ایجاد می‌کند و سپس پوست‌های اضافه را حذف می‌نماید. توجه داشته باشید عمل کاشت سینه می‌تواند هم‌زمان با عمل لیفت سینه انجام شود.

عوارض جراحی پیکرتراشی

هر عمل جراحی تهاجمی با عوارض کم یا زیادی همراه است، به‌همین علت اغلب متخصصین قبل از شروع پروسه جراحی بیمار را از عوارض احتمالی آگاه می‌نماید و به او آموزش می‌دهند که چگونه دوران نقاهت آرام‌تری را سپری نماید. در جراحی پیکر تراشی نیز ممکن است عوارضی بعد از عمل گریبان بیمار را بگیرد. البته توجه داشته باشید عوارض رخ داده بعد از جراحی با تخصص و مهارت پزشک رابطه مستقیمی دارد. به‌این معنی که هرچه پزشک متخصص باتجربه‌تر باشد امکان رخ دادن عوارض پس از عمل کمتر خواهد بود. بنابراین بهتر است در انتخاب کلینیک محل جراحی تحقیقات لازم را انجام دهید و جراحی خود را به متخصصین باتجربه‌ بسپارید. انجام جراحی پیکرتراشی توسط متخصصین کلینیک ملورین ازجمله جناب آقای دکتر افتخارزاده این امکان را به بیمار خواهد داد تا جراحی موفقیت‌آمیز و دوران نقاهتی با کمترین عارضه را پشت‌سر بگذارد.

به‌طورکلی ممکن است برخی بیماران بعد از جراحی کانتورینگ با عوارض زیر روبه‌رو گردند:

  • عوارض موقت: کبودی، التهاب، قرمزی پوست، خونریزی و تورم در ناحیه عمل شده؛ این عوارض کاملاً طبیعی هستند و با گذشت چند روز سریعاً برطرف می‌گردند.
  • عوارض طولانی مدت: درصورت انجام جراحی به شیوه‌های نادرست و توسط پزشک غیرمتخصص ممکن است بیمار به مدت طولانی 6 تا 8 ماه با پوست ناهمسان (غیرقرینه)، تخلیه بیش‌از اندازه چربی و… مواجه گردد.
  • عوارض خطرناک: عدم استفاده صحیح از تجهیزات پزشکی دلیل ایجاد این عارضه خواهد بود، به‌عنوان مثال خطراتی که در فرآیند بیهوشی وجود دارد سبب می‌گرددفرد بیمار تا مدت‌ها با مشکلات متعددی دست به گریبان باشد.

آیا پیکرتراشی بدون جراحی قابل انجام است؟

همانطور که گفتیم جراحی پیکر تراشی ممکن است با عوارضی همراه باشد، به‌همین علت برخی افراد از شیوه کانتورینگ موضعی برای ازبین بردن چربی‌های مختلف بدن استفاده می‌کنند. پهلوها، شکم، کمر، باسن، ران‌ها و… می‌توانند به‌صورت موضعی توسط شیوه کانتورینگ بدون جراحی زیبا و خوش‌فرم گردند. اگر دقت کرده باشید، بسیاری از افراد با وجود داشتن رژیم‌های سخت و انجام ورزش‌های سنگین بازهم در ناحیه پهلوها، ران‌ها و شکم چربی‌های انباشته شده دارند. تنها راه‌حل برای این افراد جهت ازبین بردن بدفرمی این نواحی بدن استفاده از شیوه کانتورینگ بدون جراحی به‎حساب می‌آید.

متخصصین زیبایی با استفاده از دستگاهی به نام LPG محل تجمع چربی را به خوبی ماساژ می‌دهند تا جریان خون افزایش یابد و بافت‌های چربی شکسته گردند. به‌طورکلی پیکر تراشی موضعی به‌یکی از روش‌های اولترازد، لیپوساکشن، بادی جت یا لیپوماتیک انجام می‌شود.

عوارض احتمالی پیکرتراشی موضعی

کانتورینگ موضعی نیز ممکن است در برخی شرایط و عدم وجود مهارت کافی توسط پزشک، عوارض طولانی مدتی به‌همراه داشته باشد، برخی از مهمترین این عوارض عبارتند از:

  • التهاب در ناحیه جراحی شده
  • ایجاد حساسیت
  • ایجاد چین و چروک در قسمت‌هایی از بدن
  • کشیدگی پوست در محل عمل
  • ایجاد رنگ‌های خونی یا به اصطلاح خون‌مردگی در ناحیه جراحی شده

کلام آخر

مراحل انجام عمل پیکرتراشی مانند هر فرآیند درمانی ممکن است در هر فرد متفاوت باشد؛ چراکه میزان تجمع چربی‌ها و عضلات شل شده در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین اغلب متخصصین توصیه می‌کنند متقاضیان این عمل جراحی در یک جلسه معاینه قبل از جراحی حضور داشته باشند. در این جلسه مشخص می‌شود تکنیک جراحی برای بیمار کدام روش است و مراحل آماده‌سازی قبل از عمل و مراقبت‌های بعد از آن نیز به بیمار توضیح داده می‌شود. همچنین در این جلسه متخصص هزینه عمل پیکرتراشی را نیز باتوجه به تکنیک عمل و شرایط بدنی بیمار اعلام می‎نماید. بسیاری از بیماران در جلسه ابتدایی از نگرانی‌های خود درخصوص عوارض پیکرتراشی یا دیگر پروسه‌های جراحی صحبت می‌کنند.

ما در کلینیک زیبایی ملورین به شما اطمینان می‌دهیم که با خیالی آسوده خود را به تیغ جراحی بسپارید؛ چراکه متخصصین باتجربه این مجموعه ازجمله جناب آقای دکتر افتخارزاده درنهایت دقت و مهارت مراحل جراحی را انجام می‎دهند و درنهایت پس از جراحی هیچگونه عارضه جدی و خطرناکی برای بیمار ایجاد نخواهد شد. بنابراین همین امروز وقت مشاوره خود را تعیین نمایید و برای رسیدن به اندام زیبا مهمترین قدم زندگی خود را بردارید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *