عمل بلفاروپلاستی

بهترین متخصص عمل بلفاروپلاستی کیست؟

افتادگی پلک ازجمله مشکلاتی است که به دلایل مختلف ازجمله افزایش سن و کاهش کلاژن ‌سازی اتفاق می‌افتد. این مشکل به‌صورت مستقیم بر روی حالت‌های چهره تأثیر می‌گذارد و ظاهر فرد را خسته، عصبانی یا غمگین نشان می‎دهد. اغلب افرادی که به این مشکل گرفتار هستند نه‌تنها از ظاهر خود رنج می‌برند بلکه از سنگینی پلک، وجود مشکل در دید و عدم توانایی تشخیص رنگ‌ها نیز شکایت دارند، به‌همین دلیل به دنبال راهی برای درمان هستند. این روزها عمل بلفاروپلاستی به‌عنوان بهترین و مناسب‌ترین راه‌حل جهت حل این مشکل و بهبود دید و ظاهر بیمار شناخته شده است. در طی این جراحی پوست و بافت‌های اضافه حذف می‌گردند و چربی‌های زیر پلک خارج می‌شوند و درنهایت ظاهر چشم به‌صورت زیباتری درمی‌آید. البته این جراحی درصورتی با موفقیت همراه است که بیمار تمام مراحل درمانی خود را نزد متخصص باتجربه و حاذقی انجام دهد.

با ادامه مطلب همراه ما باشید، همکاران ما در کلینیک زیبایی ملورین قصد دارند شما را با بهترین متخصص عمل بلفاروپلاستی دکتر کامران خداکرمی آشنا کنند تا شما بتوانید درصورت نیاز از تخصص ایشان بهره‌مند گردید.

دلایل افتادگی پلک ازنظر دکتر خداکرمی

افتادگی پلک دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که در برخی از افراد به دلیل بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد. چراکه با افزایش سن چربی زیر پوست به مرور تجمع پیدا می‌کند و همین موضوع سبب کشیده شدن پوست و افتادگی پلک می‌گردد. البته این مشکل گاهی به دلایل ژنتیکی نیز اتفاق می‌افتد، همین موضوع سبب می‌شود افتادگی پلک در افراد جوان در سنین پایین نیز مشاهده گردد.  

روند انجام جراحی بلفاروپلاستی توسط دکتر خداکرمی

عمل بلفاروپلاستی به‌عنوان یک عمل سرپایی شناخته شده است، چراکه در مطب یا کلینیک و با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد و بعد از تمام شدن، فرد می‎تواند کارهای روزمره خود را ادامه دهد. روند انجام این جراحی توسط دکتر کامران خداکرمی به‌این ترتیب انجام می‌شود که ابتدا نواحی عمل مارکرگذاری می‌شوند و بعد از انجام بی‌حسی از روی چین پلک خط برشی ایجاد می‌شود و متخصص پوست‌ اضافه را برداشته و عضلات «اوربیکولاریس» را که عضلات حلقوی دور چشم هستند در پلک فوقانی در  منطقه برش می‌دهد تا توده چربی‌ اضافه را در قسمت میانی و داخلی پلک بردارد. به‌طورکلی پلک فوقانی 2 توده چربی و پلک تحتانی 3 توده چربی دارند که در طی این جراحی به‌صورت کامل خارج می‌شوند، درنتیجه با این اقدام در آینده دیگر بیمار دچار افتادگی پلک نمی‌شود.

در جراحی پلک تحتانی نیز فرآیند عمل به‌ دو روش انجام می‌شود، در اولین روش متخصص از سمت داخل ملتحمه چشم فرآیند عمل را هدایت می‌کند، این روش برای افرادی مناسب است که فقط پف زیر چشم دارند. در طی این روش ملتحمه از داخل باز می‌گردد و توده‌های چربی خارج می‌شوند و درنهایت هیچ جای برش و بخیه به چشم نمی‌خورد. درصورتی که همراه با پف چشم بیمار دچار چروک‌ها یا افتادگی‌های پوستی باشد، پلک تحتانی از بیرون عمل می‌شود به‌این ترتیب که برشی 1 میلیمتری در زیر مژه ایجاد می‌شود و سه توده چربی میانی، داخلی و خارجی با باز کردن عضلات «اوربیکولاریس» خارج و پوست اضافه حذف می‌گردد.

چه کسانی نمی‌توانند عمل بلفاروپلاستی انجام دهند؟

به‌طورکلی انجام عمل بلفاروپلاستی محدودیتی ندارد، مگر آنکه فرد مشکلات چشمی خاصی داشته باشد. در جلسه معاینه اولیه دکتر خداکرمی ابتدا شرح حال کاملی از بیمار دریافت می‌کنند و سپس بعد از تجویز آزمایشات مشخص و بررسی وضعیت جسمانی بیمار اجازه عمل را به او می‌دهند. توجه داشته باشید، درصورتی که با مشکلات زیر مواجه هستید در جلسه مشاوره حتماً مشکل خود را با متخصص درمیان بگذارید:

  • درصورت ابتلا به آنفلانزا یا بیماری‌های عفونی که باید تا پایان دوران نقاهت و به‌دست آمدن بهبودی کامل صبر کنند.
  • درصورت مصرف داروهایی مانند آسپرین یا وارفارین
  • درصورت خشکی چشم

آمادگی‌های قبل و مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی

هر عمل جراحی خواه تهاجمی باشد و خواه غیرتهاجمی نیازمند آمادگی‌های قبلی و مراقبت‌های بعدی است. در عمل جراحی بلفاروپلاستی نیز این اطلاعات در جلسه مشاوره اولیه توسط متخصص به بیمار ارائه می‌گردد. این اطلاعات به ترتیب در ادامه بیان می‌گردد:

آمادگی‌های قبل از عمل:

عمل بلفاروپلاستی عمل سنگینی نیست بنابراین بیمار قبل از عمل آمادگی خاصی احتیاج ندارد، تنها لازم است درصورت ابتلا به بیماری‌های عفونی، خشکی چشم یا مصرف داروهای آسپرین و وارفارین متخصص را آگاه گرداند. همچنین جراح به بیمار توصیه می‌نماید درصورت مصرف داروهای ذکر شده یا داروهای گیاهی، ویتامین D، ویتامین E، چای سبز و سیر به دلیل کاهش انعقادپذیری خون و ایجاد کبودی و خونریزی از  4 تا 5 روز قبل عمل این داروها و خوراکی‌ها را قطع نماید.

مراقبت‌های بعد از عمل:

این عمل بعد از اتمام هیچگونه پانسمانی احتیاج ندارد بنابراین چشم بیمار کاملاً باز است و نیاز به مراقبت خاصی ندارد. اما متخصص توصیه می‌کند بیمار حداقل تا یک ماه دخانیات مصرف نکند، چراکه این اقدام سبب می‌شود جای زخم‌ها و برش‌ها دیرتر بهبود یابند و احتمال ایجاد اسکار بیشتر شود. البته متخصص بعد از جراحی به بیمار توصیه می‌کند درطول روز 2 تا 3 مرتبه از پماد آنتی‌بیوتیک چشمی روی بخیه‌ها استفاده کند تا از ایجاد هرگونه عفونت احتمالی جلوگیری گردد.  

کلام آخر

عمل بلفاروپلاستی یکی از پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی و درمانی است که سبب بهبود ظاهری چهره و رفع مشکلات بیمار می‌گردد. این فرآیند در کلینیک ملورین توسط بهترین متخصص عمل بلفاروپلاستی دکتر خداکرمی انجام می‌شود و نتایج فوق‌العاده‌ای در چهره زیباجو پدید می‌آورد. دکتر خداکرمی که جراحی‌های موفق متعددی در کارنامه کاری خود ثبت نموده‌اند، عمل بلفاروپلاستی را نیز با مهارت تمام انجام می‌دهند و درنهایت چهره‌ای جوان‌تر و زیباتر بدون اثری از جای برش و بخیه برای بیمار ایجاد می‌نمایند. شما متقاضیان این جراحی می‌توانید هم‌اکنون ازطریق وب‌سایت مجموعه ملورین به آدرس www.clinic-melorin.com تصاویر قبل و بعد مراجعین را مشاهده نمایید و سپس ازطریق شماره تلفن 02191300933 وقت معاینه و مشاوره خود با دکتر کامران خداکرمی را تعیین نمایید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *