عمل بلفاروپلاستی

عوارض بلفاروپلاستی

بهبود ظاهری پلک و رفع افتادگی آن ازطریق انجام عمل بلفاروپلاستی قابل انجام است؛ اما مسئله بسیار مهم اینجا است که آیا این جراحی زیبایی چهره، همیشه با موفقیت همراه است؟ بهتر است بدانید تمام جراحی‌ها، زیبایی یا درمانی، درصورتی با موفقیت همراه هستند که متخصص باتجربه براساس جدیدترین تکنیک‌ها عمل جراحی را انجام دهد و بیش‌از منفعت مالی به سلامت بیمار اهمیت دهد. در فرآیند جراحی پلک نیز نتایج مطلوب و رضایت بیمار در شرایطی حاصل می‌گردد که زیباجو بعد از تحقیق و بررسی به متخصص ماهر و باتجربه مراجعه نماید. مراجعه به متخصص حاذق نه‌تنها سبب به‌دست آمدن نتایج مثبت بعد از جراحی می‌شود، بلکه عوارض کمتری سلامت بیمار را تهدید می‌نماید.

با ادامه مطلب همراه همکاران ما در کلینیک زیبایی ملورین باشید تا با عوارض بلفاروپلاستی بیشتر آشنا گردید؛ به‌این ترتیب می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دوران نقاهت آرام‌تری را سپری نمایید.

بررسی عوارض عمل بلفاروپلاستی

بروز عوارض بعد از هر جراحی امری اجتناب ناپذیر است، بنابراین بهتر است متقاضیان عمل‌های درمانی یا زیبایی قبل از وارد شدن به پروسه درمان از این عوارض احتمالی مطلع باشند. در مجموعه ملورین، زیباجویان ارجمند در جلسه معاینه خدمت جناب آقای دکتر خداکرمی از چگونگی انجام عمل، آمادگی‌های قبلی، هزینه آن و عوارض بلفاروپلاستی مطلع می‌گردند. این عوارض که در دو دسته موقت و دائم تقسیم‌بندی می‌شوند به شرح زیر می‌باشند:

  • عوارض موقت جراحی پلک: ایجاد ورم و برافروختگی در پلک‌ها و منطقه چشم، خونریزی کم در محل زخم و ایجاد خشکی یا خارش در منطقه چشم از عوارض موقت جراحی پلک بشمار می‌آیند. بهتر است زیباجویان در زمان مواجهه با این مشکلات استرس به خود راه ندهند، چراکه خونریزی کم به سرعت قطع می‌شود و احساس خشکی و خارش با استفاده از مرطوب‌کننده‌های چشمی قابل کنترل هستند.
  • عوارض دائمی جراحی پلک: عدم تطابق و هماهنگی بین چشم‌ها، تغییر موقعیت پلک‌ها و ایجاد وضعیت نامطلوب، عدم قابلیت بسته‌ شدن کامل پلک و افتادگی نسبی پلک‌ها به حدی که بیما نیاز به جراحی ترمیمی داشته باشد از عوارض دائمی این جراحی محسوب می‌شوند.

آیا انجام عمل بلفاروپلاستی خطرناک است؟

جراحی بلفاروپلاستی یکی از شایع‌ترین و امن‌ترین جراحی‌های زیبایی به‌شمار می‎آید، اما ممکن است درصورت انجام جراحی توسط پزشک غیرمتخصص عوارض نادری رخ دهد. بنابراین ما در کلینیک ملورین به شما پیشنهاد می‌دهیم برای جلوگیری از بروز هرگونه عارضه‌ای به متخصص ماهر و باتجربه مراجعه نمایید. دکتر کامران خداکرمی در مجموعه ملورین با انجام عمل‌های بسیار موفق در کارنامه کاری خود، مهارت و تجربه خود را به تمام زیباجویان ثابت کرده‌اند. به‌طورکلی عوارض نادری که در پی عدم تخصص پزشک جراح رخ می‌دهد می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد عفونت: عدم رعایت نکات بهداشتی در کلینیک محل جراحی می‌توانند سبب ایجاد عفونت در ناحیه جراحی شود. این عارضه با تورم شدید، درد، ترشح، تب و قرمزی همراه است. اگر بیماری با این مشکل مواجه شد باید در سریع‌ترین زمان ممکن به متخصص مراجعه نماید.
  • ایجاد تغییر در حس بینایی: درصورت نزدیک شدن جراح به ساختمان چشم ممکن است بیمار با مشکلاتی در ساختار بینایی خود مواجه گردد. درصورت بروز این مشکل بهتر است به متخصص مراجعه نمایید تا اقدامات درمانی فوری صورت پذیرد.
  • افزایش خشکی چشم: خشکی چشم یکی از مشکلاتی است که برخی زیباجویان بعد از جراحی از آن شکایت دارند، این عارضه اغلب موقتی است و با استفاده از مرطوب‌کننده‌های چشمی قابل کنترل است.
  • تشدید حساسیت به نور: ایجاد حساسیت شدید به نور روز از عارضه‌های موقتی به‌حساب می‌اید، بیمار در این شرایط می‌تواند جهت محافظت از چشمان خود از عینک آفتابی استفاده کند.

بهترین مراقبت‌ها بعد از عمل بلفاروپلاستی

انجام توصیه‌های پزشک بعد از عمل جراحی یکی از مهمترین اقداماتی است که کمک می‌کند تا بیمار دوران نقاهت آرام‌تری را سپری نماید. اغلب زیباجویان بعد از 10 تا 14 روز پس از عمل پلک می‌توانند به فعالیت‌های عادی خود بپردازند، بنابراین اگر متقاضی این جراحی هستید تا دو هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید تا چشمان شما بهبود یابند. به‌طورکلی بهتر است در این دوران برای جلوگیری از عفونت چشم‌هایتان را در برابر باکتری‌ها، گرد و غبار و دیگر آلودگی‌ها ناحیه چشم‌ها را به‌صورت صحیح پاکسازی نمایید. همچنین با مصرف مسکن‌های تجویز شده، انجام کمپرس سرد و بالا بردن سر هنگام استراحت می‌توانید از درد، تورم و کبودی چشم‌های خود بکاهید.

به‌طورکلی زیباجویان عزیز برای سرعت بخشیدن به بهبود چشمان خود و جلوگیری از عوارض احتمالی بهتر است از 2 هفته قبل از جراحی تا حداقل 2 هفته بعد از جراحی از نوشیدنی‌های الکلی و مصرف دخانیات اجتناب نمایند. در کلینیک ملورین بعد از انجام عمل بلفاروپلاستی درصورت تقاضای بیمار، پرستار باتجربه و متعهد ازسوی مجموعه به منزل او اعزام می‌گردد.

کلام آخر

عمل بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی‌هایی است که هم جنبه درمانی دارد و هم جنبه زیبایی، این فرآیند به متقاضی این امکان را می‌دهد تا به دید بهتر و زیبایی بیشتری دست یابند. این عمل ممکن است مانند دیگر عمل‌های جراحی با عوارض کوتاه مدتی همراه باشد. همکاران ما در کلینیک زیبایی ملورین در این مطلب تلاش کردند تا شما را با عوارض بلفاروپلاستی آشنا کنند. توجه داشته باشید اگر شما به متخصص ماهر و باتجربه مراجعه نمایید نه‌تنها جراحی امنی را تجربه خواهید کرد بلکه از ایجاد هرگونه عارضه احتمالی جلوگیری می‌کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک ملورین و انجام جراحی توسط دکتر کامران خداکرمی می‌توانید بروز هرگونه خطر احتمالی را کاهش دهید. برای مشاهده تصاویر قبل و بعد عمل‌های این متخصص ماهر می‌توانید هم‌اکنون به وب‌سایت مجموعه ملورین به آدرس www.clinic-melorin.com مراجعه نمایید و جهت تعیین نوبت قبلی با شماره تلفن 02191300933 با همکاران ما در ارتباط باشید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *